Blir inte alltid som man tänkt sig

0kommentarer

Jaha!

Har planerat och fixat och trixat för att få till en dag som passar både mig, Adam och skolan. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Igår kväll när jag gått och lagt mig vaknade Adam och ville ha nässpray och han var superhes och varm.

38,5 i feber. Bäddade ner honom och lade mig i hans säng. Men han blev bara varmare och varmare. Inatt var febern uppe i 39,5. Och nu på morgonen har den dalat av till 38,5.

Så vår mamma-son-mys-dag blir inte av. Inte i den bemärkelsen vi planerat. Adam varken ville eller orkade när jag frågade om han ville till stan och bara handla en leksak. Tror jag blev mer besviken än Adam. Han vill bara sova.

Så eftersom jag var helt slut imorse orkade jag inte köra iväg Filippa heller, utan lilkråkan är hemma och är "sympati-sjuk". Hon hostar tillgjort och viskar för att hon minsann också är hes.


Glass är gott när febern går ner! Men även för den sympatisjuke!

Kommentera

Publiceras ej