Granen

0kommentarer

Det fanns en sak som jag inte gillade med att klä julgranen när jag var liten.

Det var pappas kommentar:
-JAG sätter i ljusen först, ensam. Sen får ni klä granen. Jag hatade den kommentaren. Varför kunde inte vi få hjälpa till att sätta i ljusen!?
 
Kommer så väl ihåg att jag tänkte:
-När jag får barn ska dom minsann få hjälpa mig att sätta i ljusen! Ska aldrig bli så "sträng" som mina föräldrar.

Nu är jag vuxen och har fått egna barn. Vi har också ljus i vår gran. Och vet ni vad som skiljer mig från min far?
Vet ni vad JAG gör annorlund än vad min far gjorde?

JO, visserligen är jag kvinna. Det är en av skillnaderna men utöver det!

INGENTING!

NU förstår jag vad min far menade. Det är det de handlar om att växa upp, man blir klokare och inser saker.
Nu är det jag som ÄR den tråkiga förälderns som FÖRST ska sätta i ljusen INNAN barnen får klä den. 
image description
Nu är ljusen i granen och i väntan på att Adam skall sluta skolan så skall han och Filippa klä den.

Sen ska JAG sätta dit glittret! ;-P

Kommentera

Publiceras ej