Tvetydig känsla

1kommentarer

Sömnrubbningar av Malariamedicinen Lariam är ett stort faktum. Jag är supertrött och skulle bara vilja sova i flera dygn. Men att somna verkar näst intill helt omöjligt. Men samtidigt känns det som om jag måste/vill/kan göra en massa saker. Kanske också en biverkning då nerverna kan spela en många spratt. Ocskå det av medicinen.

Hela dagarna håller jag igång med massa saker, har svårt att sitta still och på eftermiddagen och kvällen slår tröttheten till. När jag går och lägger mig är det som att trä upp ögonlocken på tändstickor. KAN INTE SOVA!

Har 2,5 veckor kvar på Malariamedicinen sen så hoppas jag på att säga: Välkommen sömn! Kanske är det medicinen, kanske är det våren, kanske är det något annat. Det får tiden avgöra.

En annan sak som Medicienen har förstärkt, är min otroligt vimsiga hjärna. Man har hört talas om graviditetshjärna. Man blir glömsk, vimsig, disträ osv. Men jag kan lugnt meddela att det finns något som heter Lariam-hjärna också. Jisses vad jag INTE kommer ihåg saker. Varje dag måste jag läsa i kalendern. Har jag "glömt" att skriva ner det viktiga. Ja, då ÄR det borta.


Nu iväg till jobbet. Jobbar till 12. Sen hem och klura lite på C-uppsatsen.

TJING!

1 kommentarer

Anonym

13 Apr 2011 09:06

Får hoppas det blir bättre när du har slutat med medicinen! Känner igen det där, men för min del beror det inte på någon medicin. Tåkigt nog.



Ha en bra dag!



Kram

Kommentera

Publiceras ej