Inledning på Påsken 2011

0kommentarer

Inledningsvis så börjar jag Påsken 2011 med att demolera bilen och mörda Bambi!

Började morgonen med att göra barnen fina inför påskparaden.



Filippa blev hämtad tidigt av Henrik och Adam följde med en kompis hem.

Hade avverkat en hel dag på praktik, kom hem och lämnade av alla saker och åkte för att hämta Adam. På väg hem, 200 meter innan jag skulle svänga av stora vägen ser jag något som ser ut att falla snett uppifrån från höger sida. Precis innan det smäller hinner jag se ett rådjur landa framför bilen. Det kom från ingenstans.

JÄKLAR vad det small i bilen, det skrapar, dunsar, hoppar och jag ser extraljusen flyga i en vid båge i luften, bort! Lyckades få rådjuret under bilen, körde över det med framhjulet, sedan bakhjulet. Därefter fick jag stopp på bilen.

Andas ut, jag lever, jag är inte skadad och vänder mig till passagerarsätet och möter blicken från denne herre:

-Vad hände mamma!?!!??! Fick vi punktering, eller?

Hade nästan lite svårt att hålla mig för skratt (panikskratt)

Jag har precis mördat Bambi och bredvid mig sitter en herre med svart hår och mustasch och undrar om vi fått punktering.

Ringer Henrik som vägleder mig och ser till att jag får hjälp. Han kontaktar polisen och en jägare som kom och hjälpte mig.

Bilen fick lättare skador i plasten, och är pälsbeklädd i hjulhus, på spoiler och baklucka. Som tur är har vi MER-försäkring och får endast betala 1000 kronor i självrisk. Dessa pengar kunde man ha haft roligare för.

Slutet gott alliting gott för mig och Adam.

Värre blev det för Bambi som inte fick uppleva sommaren.

Kommentera

Publiceras ej