Att landa mentalt

0kommentarer

I söndags landade jag kroppsligt på Arlanda där min underbare make och härliga barn väntade på mig. Av dom fick jag frisörtid och teckningar. Sen var det en lång bilresa kvar innan jag var hemma i Forshaga.

Hemma väntade tulpaner, smörgåstårta och cider. På kvällen kom svärföräldrarna och åt lite smörgåstårta och tvätten efter en månad i resväska sattes igång att tvättas. Lariam (malariamedicinen) ger sömnrubbningar vilket resulterar i att jag har jättesvårt att somna på kvällen, nästan aldrig före ett. När jag väl somnar är sömnen orolig.

Måndagmorgon körde vi barnen till dagis och skola, sen drog nättentan igång för odontologi IV. De andra i klassen hade gjort den i fredags och nu var det vår tur. Kan säga att hjärnan fick sig en riktig kallstart. Seg och trög. Men tentan kom in i tid och jag tror att den gick vägen. Bara att hålla tummarna i tre veckor nu.

När tentan var klar drog vi till stan och ekiperade barnen som hade dåligt med kläder. De byxor som inte var trasiga gick till fotknölarna. Vet inte om barnen har växt eller om det är Henriks torktumling som krymt kläderna!?! :O

När jag kom hem på måndagskvällen slängde jag ihop en powerpointpresentation som skulle redovisas på KAU nästkommande dag.

På tisdag gick jag upp tidigt för att dra iväg till den första praktikdagen på den sista praktikomgången. Var på Våxnäs folktandvård fram till 15.00. Drog sen iväg till universitetet för att träffa lärarna och förbereda inför föreläsningen jag skulle hålla till de två klasserna under mig. Det är nervöst att gå upp inför sin egen klass och nu skulle jag upp inför helt okända människor. Men det gick vägen, det gick bra och mentalt växte jag en del. JAG KLARADE DET!

Väl hemma på tisdagskväll bytte jag bara om till träningskläder och drog iväg på ett spincorepass. Nu är det slut på sötebrödsdagarna. Nu skall formen igång. Hem, duschade, åt mat och lade mig.

Idag är det onsdag och som ni förstår så har jag inte riktigt hunnit med att landa mentalt här hemma. Har inte hunnit känna efter, reflektera eller tänka tillbaka på vad man varit med om. Men nu snart ska jag till underbara Anna och bli ompysslad i håret. Idag är jag ledig hela dagen och tänker inite ägna pluggandet en enda tanke. Bara varva ner, landa och "komma hem".

Torsdag och fredag skall arbetas på vårdcentralen i Deje. Men det gör inte så mycket, jag gillar att ha många järn i elden. Och faktiskt efter en månad, slääääpandes i Afrika-takt känns det som om jag har hur mycket överskotts energi som helst. DEN MÅSTE UT!


Kommentera

Publiceras ej