Tjejmilen del 2

0kommentarer

Jag VANN....inte tjejmilen, men jag kom bland de 10.000 bästa. HEHE! Jag kom på plats 9633. Jag är väl ganska nöjd med tanke på att det var ca 25.000 löpare. Med jag kom inte under min tid på 1,09. Jag tog mig runt på 1,13. Men tre mysiga skavsår på köpet.


Hade ju köpt alldeles nya skor, sprungit en gång i dom innan tjejmilen. Som gjort för att lyckas få skavsår. Men skorna måste vara helt suveräna ändå. Jag har kämpat och sprungit i flera månader men haft skitont i benhinnorna. Nu klarade jag en mil PÅ ASFALT utan några smärtor i benhinnorna. Vilken härlig känsla. Men istället kom blåsorna strax innan fem kilometer.


Så här såg det ut dagen innan loppet när vi gick förbi.


Så här såg det ut vid starten. Vi stod i startgrupp 4 av 9 så det finns ännu fler bakåt i ledet. Det tråkiga var att det tog 17 minuter att springa (gå) de två första kilometrarna. Strax efter start trattade vägen av och det blev packat med folk.

Men nu har jag gjort en del av det jag planerat. Nästa etapp jag tänker försöka är Vansbrosimningen. Men där blir det stora problem att lyckas. Är skitskraj för mörka vatten, sjögräs, gäddor. Som öronbarn kan jag endast simma bröstsim, stående i vattnet, med huvudet högt över ytan.

Kanske ska höra med badhuset om man som 32-åring kan få simlektioner.

Kommentera

Publiceras ej