Simma och springa

0kommentarer

Nu är det gjort. Nu finns det ingen återvändo. Ja nästan ingen. Men nu har jag anmält mig och betalat in startavgiften till Vansbrosimningen den 9 juli 2011.

Så här ska det införskaffas ny baddräkt då min gamla "ruttnat". Har ni varit med om det någon gång. Sista doppet i den gamla baddräkten, den är sliten men man envisas med att ha den in i det sista. Precis när du kliver upp ur vattnet via stegen och kommer upp med rumpan ovanför vattenytan. Det är då, just i det ögonblicket man inser att baddräkten skulla ha slängts bort för länge sedan. Varenda gummitråd i stretchen har gett vika och badräkten räcker helt plötsigt ner till knävecken och är så genomskinlig att du lika gärna kunde varit klädd i rispapper.

Snabbt som attans drar man upp baddräkten längs benen, upp mot midjan och det uppstår en fin, ljuvlig, nydesignad rynkeffekt precis runt bilringarna. Rak i ryggen, näsan i vädret, promenerandes in i omklädningsrummet med skammen brännandes på kinderna. Avslöjad, förnedrad och skändad av en rutten baddräkt!

Så bara jag har en ny, fräch, tight och orutten baddräkt i min ägo skall jag promenera iväg till Deje badhus och be på min bara knän om lite simlektioner. Måste klara en kilometer i älven i motström fullt med gäddor, sjögräs och oändligt djupt mörker.


En annan sak jag har på gång är att springa ett lopp till. Det gäller bara att få ihop 10 stycken deltagare som vill hänga på. Tror redan att vi är uppe i 8 frivilliga "blådårar". Vi skall ge oss på att springa Vasastafetten den 20 augusti 2011. Det är väldigt långt kvar, men träning behövs. Man skall alltså springa Vasaloppets spår från Sälen till Mora som en stafett med 10 löpare. Det finns 10 olika sträckor att dela på mellan 4,4 kilometer till 15 kilometer. Laget måste innehålla minst en man och tre kvinnor. Lite kul med utmaningar i livet.
Så ett par långa löparbyxor borde även införskaffas nu när det börjar bli kyligt.

 

Det är dyrt att vara tokig!

Kommentera

Publiceras ej