Mot Tanzania

1kommentarer

Då är det klappat och klart. Jag och min underbara klasskompis Lina är det som åker till Tanzania i början av mars. Men innan det är det en hel del som ska fullföljas. Hela vårt PM ska vara klart och inlämnat senast i november någongång för att ev. få den godkänd och få resan betald. Annars betalar man ur egen ficka. Ett möte skall ordnas så att vi får träffa vår handledare, professor Anders Hugoson. Vårdcentralen skall kontaktas för att kolla upp stelkrampen och ordna recept på malariamedicin, vaccinationscentrum skall ge vaccin mot gula febern.

Passet är i sin ordning. Jag ser verkligen fram emot denna resa.

Nu är det bara att ligga i och sköta sig med studierna så är vi snart framme i mars. Det tuffaste av allt kommer att vara ifrån mina älskade barn så länge som upp till fem veckor.





Tack och lov har dom en underbar far. Som är väldigt duktig på att göra roliga saker med barnen och duktig på att laga mat. Jag är trygg i att veta att mina barn kommer att få lagad mat och att en förälder är hemma med dom. Sen är jag helt säker på att dom kommer klara sig bättre utan mig än jag utan dom, även om man gärna vill tro att man är oumbärlig.

1 kommentarer

Terese

13 Sep 2010 21:12

Grattis! Vad skoj att få åka till Tanzania :-) Lycka till PM'et!

Kommentera

Publiceras ej