Här kommer den...

0kommentarer

...ångesten, plågan att vara student. Bestämde mig idag för att rensa häckarna här hemma och göra klart ute. Nu är det bara stenhällorna kvar att rensa mellan. För så länge jag vet att jag har ogjorda saker att ta itu med har jag svårt att koncentrera mig.

Är det något jag behöver göra nu, så är det att koncentrera mig på pluggningen. Den här kursen tynger mina axlar. Har gått två veckor i skolan. Har redan utslag i ansiktet, munsår och ett sug i magen. Den här kursen "teori och metod" är inte att leka med. Leta artiklar och kritiskt granska dessa, se om det finns någon relevans till det jag vill skriva om och sedan skriva om resultatsdelen till egna ord, annars åker du dit för fusk. Och inte underlättar det när alla artiklar är på engelska.

Nä, huvva!

Imorgon bär det av en sväng till Örebro på fotokurs. Jag och Henrik, alldeles själva. Mysigt och roligt!

Kommentera

Publiceras ej