Dåre på rymmen

0kommentarer

Något stressad här på morgonen. Av någon konstig anledning blir det slappare och jag tar det mer lungt om vi börjar senare. Vilket resulterade i att vi var rätt sena mot dagis och skola. Fick därför åka till skolan först och lämna av Adam. Alla hade gått in när vi kom. Sen brassades det vidare till dagis med Filippa. Jag skulle även ner till biblioteket för att lämna och hämta böcker.

Eftersom vi var sena så var det barnen jag la krutet på. Själv hade jag inte borstat tänderna, inte borstat håret, inte satt på mig bh, inget smink. Tackar de högre makterna för mössans uppfinning. Det dolde en del, tuggummi kammoflerade morgonandedräkten. Nu var jag reda för att brassa iväg mot bibblan.

Såg ut som jag brukar på morgonen när det inte är jobb, praktik eller skola. Jag ser livsfarlig ut, ovårdad, galen, tokig och supertrött med ringar under ögonen. Skittrött och frusen (minusgrader) vilket resulterar i en körstil där man inte vill luta ryggen mot ryggstödet. Man hänger bokstavligt talat med hakan på ratten.

Och VAD får jag se!?!?!?



Fy och åter fy. Blir knäsvag och skakis. Poliskontroll mitt i Forshaga på denna okristliga tid. Skakis blir jag bara för att jag faktiskt är rädd för poliser. Vet egentligen inte varför men jag har så enorm respekt för dessa personer.
Ännu mer rädd idag när jag vet med mig att jag liknar någon som flytt från sluten psykiatrisk avdelning. Mössan hade jag naturligtvis tagit av mig i bilen. Sen ser man nog lagom misstänkt ut när man börjar klappa sig själv på kroppen för att kolla om man har bältet på sig, flackar med blicken i bilen för att se om plånboken är med. Samtidigt som man försöker se cool och avslappnad ut och parkera bilen vid vägkanten utan att köra på polisen och krossa knäna på honom.

Jag lyckades att parkera, blåsa, visa körkortet och körde därifrån med ett kärringrus på motorn. Fattar inte att det är så himnla svårt att hitta dragläget när man är sååå nervös!

Kommentera

Publiceras ej