Is i mängder

0kommentarer

Håller precis på att frosta av frysen ute i garaget. Det var väl ändå dags för den årliga avfrostningen, nästan. Brukar vänta till vintern så att man kan lägga maten ute. Men nu blev det ändrade planer. Inte så att jag har lite att göra, nej tvärtom. Jag har gôrmöe att göra (som di säjjer här i värland). Jag är dränkt i "måsten"!

Men när "någon" nu varit i garaget, ifrysen och "någon" inte stängt till dörren riktigt och "någon" inte vill kännas vid att denne "någon" inte tänkt sig för eller om "någon" inte ens vet attt den glömde. Då när "någon" gör något tokigt är det "någo........ nä förlåt. Då är det Mammi i hemmet som får städa upp "skiten" efter "någon".

Men inser nu att denne "någon" inte är Henrik då han inte varit hemma. Han var på resjobb. Filippa är det inte. Hon har inte varit i garaget. Adam var och tog en glass för någon dag sedan och jag har tagit en matlåda i går när jag skulle jobba.

Så slutsatsen är att denne "någon" är självaste Mammi. Så nu städar hon upp skiten efter sig själv. Inte mer än rättvist.


Men Mammi är en kollrig, kluven, vimsig, trasig, stressad person. Har inte riktigt full koll på läget så som det ser ut just nu. Studierna tär (tur jag har studier att skylla på).

Vad ska jag skylla på sen!?!?!

Kommentera

Publiceras ej