Jag var där!

1kommentarer

Idag är man trött, matt och öm i fötterna. Och plånboken är lättare, inte lika tung att bära. Gårdagen spenderades på resande fot. Klocka 7 lämnade vi Våxnäs och styrde kosan söderut.

MOT ULLARED!

 

Ja, Terese du gissade rätt. Det blev Ullared.
 
Jag har varit på Ullared en gång tidigare i mitt liv. När jag var runt 15 år. Då åkte jag dit med morfar och mormor. Nu 17 år senare så har Ullared gjort stoora förändringar och förvandlingar. Jisses vad det var stort! Mycket som var billigt, men man ska passa sig. För mitt i allt det billiga finns det saker som kostar precis som i andra affärer. Det är bra att ha lite priskoll om man ska dit.

Ni som känner mig vet att jag inte gillar stora platser med mycket folk. Lite andnöd, lite irriterad, lite magkatarr, lite sur, körde på mångas hälar men som tur var fanns det mycket att titta på som avledde alla känslor. Men jag befann mig i paradiset! Den känslan övervägde allt det onda ;-D

Handla, handla, handla......och betala nästan ingenting.


Min vagn, bara min!

1 kommentarer

Terese

12 Nov 2010 18:20

Aha, så det var en Ullaredtripp! :-D Jag skulle också vilja åka dit igen, vad där för ca 10 år sedan. Men jag vet ärligt talat inte om jag klarar av det min värk. Först sitta i bil eller buss i flera timmar för att sedan gå runt där i flera timmar också resan hem...Var på Arvika-Marten nu sist, det blev 2-3 timmars "gåing" och jag hade så ont när jag satte mig i bilen för att åka hem :-( Så därför drar mig för sådana resor, även om jag så gärna skulle vilja!



Ha en trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej