Håller tidsplanen!?

2kommentarer

Nu är taket i matdelen målat. Härligt när det blev vitt. Jag är sååå innerligt trött på furu. För mig är det bara fjällstugor och bastu som det passar i. Men smaken är som baken. När vi flyttade in var det furu mest överallt. Fick ändra på mycket men inte furutaken för gubben min. Men nu, 7å senare har även han börjat tröttna ur på furu.

Nu har vi även möblerat om i köket för att känna oss för om det känns bra innan vi börjar skruva upp saker på väggarna. Men under veckan så ska det slipas och spacklas färdig. Till helgen är målet att få upp vävtapeten. Sen har jag en vecka på mig att måla väggarna ovh julpynta. För helgen därpå är det första advent.


Här är en del av taket målat. Och den fula fläkten skall bytas ut!


Hela taket har nu blivit vitt. Betydligt frächare!

Återkommer när det blir mer gjort!

2 kommentarer

Terese

16 Nov 2010 22:10

Javisst är det mycket fräschare med vitt! När vi flyttade in här var det också furu precis överallt. Vi har dock inte prioriterat furutaken ännu, men det ska bli vitt så småningom. Däremot har vi försökt måla dörrkarmar och sånt vitt i alla fall.



Vårt nästa projekt efter bilköpet är att få upp en vägg på nederplan för att göra ett rum till. Kommer sakna min stora hall! Men ett rum till är ju ett måste. Så när väggen kommer upp blir det även vitt tak därnere :-D

Mamma

17 Nov 2010 06:19

Ser jättefint ut, tänk vad lite färg kan göra. Väntar med spänning på att få se resten. /Kram

Kommentera

Publiceras ej