Puls på 300 och blodtrycksfall

0kommentarer

Idag när jag kom hem drog jag på mig träningskläder, stoppade hörlurarna i öronen och begav mig iväg mot SISU och elljusspåret. Har börjat löpträna och det håller i sig. Jag tränar efter ett program som går varsamt fram, men som minimerar risken för benhinneinflammation och skador på knän. Gissa om jag har träningsvärk i ryggen och vaderna.

På slutet när man är alldeles matt i benen men ändå kommit in i andra andningen så drog jag på lite extra. Slutspurten som det kallas. Strax innan SISU-gården, tog jag ett skutt över en pinne. J-VLAR, vad det knöt sig i bröstet på mig! Pulsen rusade säkert över trehundra när jag var i luften och innan jag tog mark fick jag nog ett blodtrycksfall som heter duga! Benen vek sig när de tog mark. Det svartnade för ögonen. (FJANTMAJJA) BLÄ! Jag hade hoppat över en manlig vipera berus......jag såg mitt liv passera i revy........hehe



En svart huggorm.

................jag trodde att alla huggormar hade sicksackmönster på ryggen. Blev så rädd att jag inte kom mig för att springa därifrån, benen bar mig inte. När jag hämtat andan så blev jag tvungen att titta lite närmare på den. (Jag är tyvärr ganska nyfiken) Har aldrig sett en levande orm i hela mitt liv. Med "gåshud" över hela kroppen kollade jag noga efter om det kunde vara en snok. För det är det enda kännetecken jag kan, dom gula fläckarna. Men det fanns det inga. Men blev inte säker förän jag kom hem och googlade på det.

Ormen var nog bara 25-30 cm, men det räcker för att bli rädd för en "pinne" som börjar röra på sig!

Nästa gång jag ska springa så tänker jag inte titta i skogen efter björn, utan på marken efter orm!

Kommentera

Publiceras ej