Kötthôvve!

1kommentarer

Igår var Henrik i stan och uträttade lite saker. I en butik brydde de sig inte om honom så han gick ut igen till bilen där barnen satt kvar och väntade. "Var det stängt?" frågade barnen.

-Nä, svarar Henrik. Det var bara en massa kötthôvven där inne.
Adams fråga: Hade dom kött i huvudet?
Filippas fråga: Var deras huvuden gjorda av kött?

Det var nog väldigt intressanta varelser Adam och Filippa fick för sina inre syner. Men Henrik fick förklara att de inte var så smarta där inne.



Så idag ramlade Adam ner i bäcken och kom hem genomvåt. Jag undrade naturligtvis hur det hade gått till. Hur han hade kunnat ramla ner i bäcken. Så jag ställde frågan:

-Vad gjorde du när du ramlade i bäcken?

Adam titta på mig med huvudet på sne, rycker i axlarna och säger:

-Jag reste mig upp!

Det tog faktiskt ett tag innan jag fattade vad han svarade på! Men han svarade rakt av på min fråga. Vad lätt det är att formulera sig fel. HAHA! Godingen!

 

1 kommentarer

Mormor

01 May 2010 21:57

Vilket fint kort på Adam. Har kopierat det. Godingen

Kommentera

Publiceras ej