Ingen rast, ingen ro

0kommentarer

Nya krafter, nya tag. NYA kräktag. Nu är det Filippas tur. Hon vaknade halv ett i natt och grät. Jag gick ner och lade mig hos henne. Hon låg och svalde mystiskt!?!?!? Till slut utbrister hon: -Jag är sååå bajsnödig! Inte normalt mitt i natten. Tog henne i famnen och rusade mot toaletten men hann inte längre än till hallen. Där kom det första upp sedan resten över toaletten, sipprandes genom fingrarna på Filippa. Varför har vissa barn en tendens till att hålla händerna för munnen när de ska spy? Blir ju värsta sprinklerseffekten. BLÄ och åter BLÄ! Torka, tvätta, sprita av armar och händer. Lägga tillbaka gumman i sängen och tillbaka till toaletten för att städa av med klorin. Vet ju aldrig om någon mer vill på toa mitt i natten.

Väl tillbaka i sängen spydde hon två gånger till, varav en spya hamnade delvis i sängen. Mera tvätt, JIPPI! Just nu känns det som jag agerar testgrupp åt tvättmaskiner. Kan lugnt säga att LG är bra tvättmaskiner. Den har hållit igång i sex år och genom säkert ett 30-tal magsjukor.(Jag lovar, jag ljuger och överdriver inte)

Imorse kom Filippa upp, lika pigg som vanligt, snattran går lika mycket som vanligt, hon leker precis som vanligt och hon vill äta som vanligt (fast där bromsar jag lite) Barn beter sig som super-hjältar när de är sjuka. Starka, pigga och helt oberörda.

På grund av detta missar jag idag det obligatoriska seminariet. Har skickat mail till lärarna för att se hur det går för mig nu. Vilken tur att jag ändå fick redovisa mitt arbete igår. Men har jag otur åker jag på detta. Har varit hemma och pluggat i huset i 10 veckor, kunde inte magsjukan ha inträffat under någon av dessa veckor istället. Men, men.......

 Filippa bakar lera innan hon insjuknar.

Kommentera

Publiceras ej