Tur man har en spärr

0kommentarer

Jag är såååå himla trött på en liten dam vid namn Filippa!

Hon är inne i en riktig trotsålder, eller som det numer så fint heter, utvecklingsålder. Vilken dret! Vilka sitter och bestämmer alla dessa ord som skall ändras!? Städerska får det inte heta, för det är nervärderande. Nä, man skall säga hygientekninker. Man skall utrota ordet "fluortant" för idag är dom tandhygienister med legitimation. Vad är det för fel med att vara fluortant, jag kan gärna vara det. Det är ju lättare att stava till. Och rullstolsbunden är man inte, utan buren. Samma skit, olika ord.

Ja där kom jag av mig. Jag är måttligt trött på vår 4-åring här hemma. I snart 6 veckor, fatta, 6 VECKOR!!!! har hon trotsat mig i allt jag säger, gör och ber om. Detta genom att enbart hånskratta åt mig och göra tvärtemot. Två gånger under dessa sex veckor har jag låst in mig på toaletten och gråtit, jag orkar inte! Det som stör mig ännu mer är när Henrik säger åt henne så svarar hon: Ja, visst pappa! J-vla skitunge.

Inte nog med det. Hon beter sig inte bra mot sina vänner heller. Håller på att fjanta om en massa hemliga klubbar och fryser ut en tjej på gatan. Hotar med att inte dom får komma på hennes kalas. Blir så arg!!!! SKITUNGSFASONER! Snart får hon lekförbud! Hon ska ju inte ha kalas förän i maj nästa år!

Jag kan förstå de som flippar ur och slår eller skakar sina barn. FÖRSTÅ sa jag inte försvara. För det är allt tur att man har den där "spärren". Man blir så frustrerad, maktlös och ledsen när man har det så här. Den enda trösten är väl att det snart borde vända. Undrar just hur länge sådana här trotsål.........förlåt, utvecklingsåldrar håller i sig. För snart orkar jag inte mer.

Samtidigt älskar jag henne över allt annat. Det finns små ljusglimtar mellan all skit. Hon är rolig, dråplig och har en massa komentarer till det mesta. Idag när vi var på dop så satt Henrik bredvid en väldigt kraftig man. Filippa som sitter i Henriks knä lutar sig fram och frågar mannen: -Ska du ha en bäbis? Som tur är finner sig mannen bra och säger: -Nej, men det kommer nog snart en elefant!


Dretungen!

Kommentera

Publiceras ej