Vad har hon gjort?

0kommentarer

I torsdags var vi på simskola i Deje för Adam som vanligt. Innan oss är det vattengympa och många äldre damer fanns på plats. Adam har börjat få stora problem när bara jag kan vara med. För då måste det bytas om på damernas. Han har alltid fullt upp med att dölja det som finns både fram och bak. Men i torsdags kom han av sig helt.

Nu är det så att av naturen ser vi annorlunda ut allihop. Och vi åldras på olika sätt. Men ut ur duschen kom en mager äldre dam och hon var rynkig. Nu menar jag rynkig, riktigt rynkig! Över hela kroppen. Så jag förstår att Adam reagerade. Men han ställer sig raklång och utbrister: -Mamma, VAD har hon gjort med sitt skinn!?

Jag var snabb med att släpa barnen ut i duschen. Barn kan vara så pinsamma. Väl i duschen fick jag förklara att man får inte fråga så rakt ut. Fråga mamma försiktigt, viskandes, nästa gång! OK!

 Efter simskolan byter vi andra om och så badar vi tillsammans. Här är Adam och Filippa i badhuset.

Kommentera

Publiceras ej