Luftvärmepump

1kommentarer

Jag har klagat, pipit och gnällt över vår luftvärmepump. Jag tycker den låter för högt, kan även bli väckt på natten av att det tjuter i den. Öronbedövande och sen när den går ner i varv och lägger av så låter det som om jag har en sågklinga i huvudet, typ tinitus.

Till slut tröttnade Henrik på mitt gnäll och sa: -Ring då! till någon som kan fixa detta menade han.

Det gjorde jag och idag var det hit en teknikkunnig kille, han behövde bara kliva in i huset för att höra att det var fel på fläktmotorn.

Så till julklapp ger jag mig själv en fläktmotor med tillhörande installation för ca 3000 kronor. Tack tomten!



Tänk att det skall till en hörselskadad oteknisk Helena för att höra att lagret är slut i fläktmotorn!!!

1 kommentarer

Mamma

14 Dec 2010 16:37

Usch,vad jobbigt, december som är en så dryg månad ändå. Men vilken tur att det snart är jul och tomten kommer. :/

Kommentera

Publiceras ej