Julstämning

0kommentarer

Äntligen börjar julstämningen infinna sig även för mig.



Har nog haft så fullt upp i skolan att jag inte tillåtit mig att känna efter. Igår blev vi klara med vårt arbete och skickade in i grupprummet. Idag gick Adam kort dag i skolan och Filippa fick ta jullov redan idag. Var till dagis och hämtade hem allt som låg kvar.

Sen hem och plockade ihop lite i datarummet. Lämnade böcker på biblioteket och hämtade en del nya. Ska ägna helgen till att plocka undan och få julefriden att infinna sig. Har nu satt på lite julmusik, dämpat belysningen, tänt massa ljus och ser snöflingorna dala ner utanför mitt fönster.

Hoppas, vill och tror att den rätta känslan snart infinner sig. Ska sen dra på mig mössa, jacka och vantar och bege mig ut för att skotta. Mysigt och härligt. Än så länge. Svär väl över snön innan vintern är över.



Älskar vinter och snö när det är så här!

Kommentera

Publiceras ej