Fullmåne och örvärk.

1kommentarer

Igår kväll började Adam klaga på örvärk och mycket riktigt så bröt det ut lagom till sängdags. Så inatt har jag legat bredvid honom och lidit. Som liten var jag också öronbarn och vet hur illa det kan vara. Tryckte i honom smärtstillande och pumpade på flerdubbla doser med nässpray och bäddade med tre kuddar. Men det var fram mot småtimmarna han somnade in riktigt. Men tror ni att jag somnade då. Dödstrött men låg bara och vände och vred på mig. Fullmånen har den effekten på mig. Sover aldrig bra vid fullmåne. Konstigt det där.

Frågade Adam om han ville skippa att åka till mormor och morfar eftersom han är lite trött idag. Då frågade han om man inte fick åka buss om man har ont i örat. Klart man får sa jag. Ja då ville han åka. Han kunde vila hos morfar och mormor. Söta gubben!

Nu skall barnen göras iordning för bussfärd mot Malung. Bussen går 8.30. Om de startar, minus 23 grader är det hos oss här i Forshaga och 30,8 i Malung. Men vi klar på oss full mundering och sätter oss i bussen och chansar. Nästa uppdatering sker i Malung

TJING!

1 kommentarer

Terese

22 Dec 2010 09:50

Stackars liten då! Inte kul å ha ont i öronen. Filippa hade många öroninflammationer när hon var mindre, fick första vid 5 månaders ålder men nu har hon inte haft på flera år. Vilmer har klarat sig helt utan en enda öroninlammation än så länge.



Hoppas ni har en bra och lugn resa till Malung!



Kram

Kommentera

Publiceras ej