Dag 9 – Min tro

0kommentarer

Vad har jag för tro? Jag tror lite på honom där uppe och även på honom där nere. Men bara lite. Jag tror det hela handlar om att man blir tryggare i livet om man har en tro på något. Vissa tror på utomjordingar andra på övernaturliga saker. Jag hoppas och vill tro på något mer, ett liv efter döden. Den tron grundar sig i att jag inte har någon riktig koll. Vill inte att allt tar slut den dagen vi dör. Vad var meningen med att vandra på jorden om vi inte går vidare sen.......

 

De man förlorar här i livet, de som går vidare före mig, de vill jag träffa igen. Och hoppet är att en vacker dag så ses vi alla igen. Det måste vara så.


Men min tro slutar i tankar och hopp. Jag går inte i kyrkan mer än om det är bröllop, dop, begravning eller något stämningsfullt som lucia eller julkonsert.
Jag är döpt, jag är medlem i svenska kyrkan, jag är konfirmerad. Jag är gift borgerligt och mina barn är döpta i svenska kyrkan. Men i dessa bemärkelser handlar det nog mer om traditioner än om en tro. Svenska och kristna traditioner späds ut mer och mer. Lite vill man behålla som svenskt.

Jag har min största tro på mänskligheten!

Kommentera

Publiceras ej