Dag 27 - Min favoritplats

0kommentarer

Jag är riktigt hemmakär. Jag älskar att vara hemma. Har inga problem med att gå hemma och pula, strosa och plocka dagarna i ända. Mitt hem är min borg.

Men efter att vara hemma så finns det en plats dit jag gärna åker en gång per sommar. Där laddar jag mina baterier, där släpper jag tid och rum, där varvar jag ner, där får mitt hjärta en normal rytm efter stessen i vardagen. Där finns allt och ingenting. Där minns man sina barndomssomrar och minnen från en tid utan bekymmer.

Stället jag pratar om ligger bakom en kulle, dold i skogens dunkla charm långt in i Dalaskogarna på gränsen mot Värmland. I skogen öppnar sig en glänta där det står en röd liten stuga med vita knutar. Inget rinnande vatten eller elektricitet. En bit från stugan forsar vatten där man kan fiska, hämta vatten eller bara njuta av ljudet från forsande vatten.

Den lilla stugan är Björvalldalen.



Kommentera

Publiceras ej