Dag 24 - Det här får mig att gråta

0kommentarer

Är jag på det "rätta" humöret så kan jag gråta för vad som helst.

Jag gråter inte så ofta när jag är lite ledsen. Då måste jag vara rejält ledsen om jag ska gråta. Däremot gråter jag desto oftare om jag är riktigt glad, arg eller upprörd. När jag blir riktigt arg och upprörd så kommer tårarna väldigt ofta. När då tårarna bryter fram blir jag ännu mer arg på mig själv och så gråter jag ännu mer. Det ligger mig väldigt ofta i fatet. Det gör också att jag ofta undviker konflikter in i det sista. För alla tror att jag blir ledsen och vill trösta mig när jag i själva verket är urförbannad!

Så mycket som jag suttit vid datorn och gråtit de senaste tre åren kan jag aldrig påminna mig om att jag gjort tidigarte i mitt liv. Men nu är det stressen och frustrationen över de jobbiga studierna som får bägaren att rinna över.

Kommentera

Publiceras ej