Dag 18 – Min favoritfödelsedag

0kommentarer

Att fylla 18 år var väldigt speciellt. Man blir myndig, tycker man är stor, kan straffas, gå på krogen och handla i baren, man är fri att ta körkort. Men den födelsedag jag minns allra bäst är när jag fyllde 20 år.

Jag och min bästa killkompis som fyller år tre dagar före mig slog ihop våra kalas till ett "40-årskalas". Vi hyrde "toppstugan" i vår lokala skidbacke, Byråsen. Vi hade tillgång till bastu, upplyst skidbacke, vi fick även igång liftsystemet. Sen bjöd vi alla på mat och dryck, nattamat och mer dryck. Jisses vilken rolig fest. Tror att vi bjöd ca 20 var på mat men sedan senare på kvällen så var det fritt för alla att komma. Plats fanns det ju gott om. Så av alla mina födelsedagar så var det nog roligast att fylla 20 år. 

Som 20-åring fick man gå på systemet och jag vet att jag var så sur första gången jag var och handlade för jag behövde inte visa min legitimation. Hahaha!

Tyvärr har jag inga foton att lägga ut då dessa är preskriberade och nedpackade i någon kartong på vinden.

Kommentera

Publiceras ej