Dag 12 – I min handväska

0kommentarer

Nu hör till saken att det finns två saker här i livet jag köper på mig och ALDRIG blir nöjd med. Det ena är plånböcker, det andra är väskor. Så nu har jag totalt 7 väskor (och ingen är jag nöjd med) jag växlar mellan beroende på humör och klädstil. Men helst är jag utan väska då jag hellre proppar fickorna fulla än går runt med väska. Men den väska jag använde senast är av märket Maldi och inköpt på Väskshopen i Karlstad. Tippar man ut innehållet, innehåller väskan detta:

* Ett tomt Kick-papper (lakritskola).

* En skrapad trisslott utan vinst (men vad synd).

* Ett paket extra (tuggummi måste man ha).

* Ett litet paket russin. (fråga mig inte hur det hamnade här!).

* Ett papper med julsånger (sedan julfesten med jobbet).

* Ett minipaket med våtservetter (finns i varje mors handväska för grisiga ungar).

* Ett paket näsdukar (även det hör till standardutrustningen i en mors handväska).

* Läppglans (alla slitna småbarnsföräldrar försöker att se fina ut).

* Handkräm (tvättar händerna ofta = måste smörja).

* Trutvalla, Dove (i dessa kalla tider blir läppar nariga).

* En liten, liten miniflaska med flux fluorskölj (en kommande yrkesskada).

* En lös enkrona (orkar inte lägga den i plånboken).

* En bläckpenna från PartyLite (kan alltid ha nytta av att kunna skriva ned saker som man skall komma ihåg).



Kommentera

Publiceras ej