Dag 11 – Mina syskon

1kommentarer

Då har dagen kommit till resten av grundfamiljen eller vad vi ska kalla oss. Jag är presenterad och mina föräldrar och nu till mina syskon. Vi var ursprungsfamiljen, men nu har vi också skaffat oss "familjer" på olika/andra håll. Byggt på familjerna lite till.

Anna:
Det är min äldsta lillasyster, även kallad "systeryster" av mig. Hon är född den 11 april 1981, alltså är hon tre år yngre än mig. Hennes namn är Anna Elisabet Haltorp, även hon född Klingstam.


Som liten var Anna vild, pojkaktig, busig och om ni frågar mig, helt otämjbar. Hon var väldigt lik Emil i Lönneberga. Mamma och pappa sa alltid att hon inte hade något "filter" mellan hjärnan och munnen. Hon sa det hon tänkte och tyckte. Punkt slut. Vår uppväxt är fylld av bråk, bus, hyss, oväsen, duster och en del kärlek. När vi växte upp var vi osams en hel del. Jag gjorde allt för att bli av med Anna i de lekar jag och Malin lekte som små. Men vi hade mycket skoj också. Jag tror nog att vi allmänt var så som syskon kan vara. Vi var väldigt olika varandra och valde olika vänner och vägar även i tonåren. Men idag har vi hittat varandra och jag älskar henne mer än jag någonsin gjort i min uppväxt. Idag är hon förlovad med sin Henrik och har två barn som heter Julia och Melvin. Hon och Henrik driver möbelaffären i Malung. Där ska ni handla era möbler!!

Som person kan hon få en att skratta hejdlöst och är hon på rätt humör är hon en person som gärna står i centrum med spex och sång till gitarrspel. Hon kan spela och sjunga helt underbart (både på det ena och det andra) ;-D. Hon är familjens sångfågel och teaterapa.

 

Ida:

Hon är min yngsta lillasyster, även kallad "lillstrumpa" av mig. Hon är född 28 juni 1987. Det innebär att hon är hela nio år yngre än mig. Hennes fullständiga namn är Ida Kristina Haltorp. Aldrig född till Klingstam. Hon är familjens enda äkta barn. Hon är född inom äktenskapet.

 

Ida var  en blandning mellan mig och Anna. Lite lugnare än Anna i sättet men betydligt mer envis. Hon har vetat ända sen hon var liten vad hon vill. Hon har mest skinn på näsan av hela familjen och skulle aldrig låta någon sätta sig på henne. Ida är väldigt rättvis och gillar inte att folk särbehandlas. Hon skiter i vem hon fräser ifrån. Tiggare som kungen skulle kunna få sig en tillrättavisning av henne om de betedde sig illa. Ibland kan hennes rättframhet såra, men man behöver aldrig fundera mer än en gång vart hon står i sina åsikter. Hon vänder INTE kappan efter vinden. Då åldersskillnaden var ganska stor mellan oss var vi aldrig osams. Jag tog med mig Ida på mycket istället. Vi har alltid haft en bra kontakt, så även än idag. Nu är hon tillsammans med Kenneth och tillsammans har de en dotter som heter Jill. Just nu är Ida mammaledig.

 

Som jag skrev tidigare är Ida som person väldigt rättvis och har skinn på näsan, så tjockt att det nästan syns...... Hennes Kenneth är trubadur så även Ida kan sjunga och gör det ofta. Hon är väldigt duktig på att komma ihåg texter. Även hon är en teaterapa när den sidan slår till. Och hon har en otrolig skicklighet att härma, ingen mindre än Eddie Meduza. Men det räknas väl inte som någon merit.

 

Att ha systrar är oskattbart. Det är och har varit en otrolig resa med både mot och medgångar. Men en sak är säker. JAG ÄLSKAR DOM!


Den härliga TRION!
Ida, Anna och jag!

Det påstås att Anna och Ida är likt vår mamma, medan jag är likt vår pappa.
Vad säger ni?!?!?!

1 kommentarer

Terese

11 Dec 2010 09:38

Intressant att läsa! Av det jag har sett på bilder här så tycker jag det verkar stämma att dina systrar är mer lik mamma och du mer lik pappa. Men det är svårt att avgöra bara av att se på bilder också :-)



Ha en bra lördag!



Kram

Kommentera

Publiceras ej