Dag 06 – Min dag

0kommentarer

Började dagen med en lång varm dusch för att komma igång på ett skönt sätt. Sedan välling till barnen och morgon-tv. Under tiden äter jag frukost, sminkar mig, blåser och sätter upp det. Sen borstade jag tänderna på barnen och satte på dom kläder, packade i frukt till Adams fruktstund och sedan bar det iväg mot dagis/skola.

För idag har jag jobbat på Forshaga vårdcentral mellan 8-17. Har haft hur trevligt som helst. Att jobba är rena semestern jämfört med att plugga. Dock var det måndag och alla helgens krämpor skulle undersökas och kollas upp. Kom hem halv sex. Åt mat, drack kaffe, pratade med barnen. Nu sover de och jag har satt mig en stund vid datorn. Snart dags att krypa ner i sängen för imorgon börjar en ny dag.

Det var inte mycket spänning över min dag idag inte!



Idag har det varit en sådan där fantastisk vykorts-dag. Snön har dalat ned i stora flingor, stora som lovikavantar. Snö fulla träden och en perfekt temperatur på -4 grader. Fick en sådan härlig julkänsla i kroppen.

Kommentera

Publiceras ej