2:a advent

0kommentarer


Idag är det andra advent och ljus nummer två har tänts. Den här helgen har varit fantastisk i all bemärkelse. Mina föräldrar har spenderat helgen med oss och igår kväll var hela familjen samlad runt bordet till en jättegod middag. Henriks och mina föräldrar, jag och Henrik och barnen. Tända ljus, go mat, trevligt sällskap och mycket skratt.

Idag åkte mina föräldrar hemåt och eftersom vi i år skall fira jul i Malung så tog de med sig alla paket i bilan redan nu. Så här tidigt har jag aldrig någonsin varit färdig med julklapparna. Så idag känns livet lite lättare. Har även efter att jag blev ensam i huset  (jag skickade ut alla ungar för att få lite frisk luft) skrivit klar min hemtenta och skickat in den för granskning. Nu får det bära eller brista, kanske har jag skitit i det blå skåpet. Men den skiten plockar jag upp nästa år!

Mörkret kryper närmare, snön faller lätt och lugnet i bröstkorgen tilltar. Förhoppningsvis får man lite julefrid nu när ett steg till i skolan är avslutad. Målet är att vara klar med ett till arbete till lucia. Är på god väg...

Kommentera

Publiceras ej