Stor vårtbitare

0kommentarer

Kom gående upp på garageuppfarten en dag. I ögonvrån ser jag något som hoppar på vår ena bil, vänder på huvudet och får se detta:



Fy sjutton vad stor den var, säkert 4-5 cm. Fick tuppskinn över hela kroppen, men kunde ändå inte låta bli att gå in och hämta kameran. Har bara sett en sådan här stor två gånger tidigare i hela mitt liv. Alla dessa tre har skådats sedan jag flyttat till Värmland.

En gång när jag och min syster var ute på promenad. Mitt på gångvägen satt denna. Då blev vi nästan osams när vi försökte ta oss förbi den. Livrädda att den skulle "anfalla".

Gång nummer två var här i huset. Den satt på en dörrpost när jag passerade. Då hoppade den iväg och jag fick jaga den genom huset med en handduk. Tänkte inte gå och lägga mig om den fanns kvar i huset.

Tredje gången, tack och lov ute på vår bil.



På bild är de faktiskt riktigt fina att titta på. På behörigt avstånd.

Kommentera

Publiceras ej