Statistik för hälsovetenskaperna

0kommentarer

Jobbar numer halvtid och pluggar heltid. Just nu känns det helt ok. Blir ganska aktiv och fokucerad när jag har lite press på mig. Effektiv som få. Så här ser mina dagar ut. Jobbar 8-12. Hemma 12.30. Äter. Pluggar 13-15.30. Handlar om det behövs, hämtar barnen. 16-21. Tvätta, städa, laga mat, natta, läsa saga. 21-22 kolla mail, planera morgondagen, datorn. 22-06.00 soooova!

Just nu sitter jag och försöker förstå hälsovetenskap och statistik. Blir inte speciellt klok på detta.



Försöker förstå mig på aritmetiska medelvärden, standardavvikelser, kvartilavstånd, variationsvidd och att något kan vara positivt eller negativt sned!?!?!?!
Känns inte som om man blir så mycket klokare av att studera.

Nu blir det till att packa ihop böckerna och köra Harry till veterinären för sin 1-års spruta.

Kommentera

Publiceras ej